Anders Reizen

Anders Reizen Schone zakelijke kilometers Hugo Houppermans (links) en Peter Soonius. Tijdens een treinreis spraken de overheid, verschillende ngo’s en vijftien bedrijven met elkaar af dat zakelijk reizen anders kan en anders moet. Inmiddels zijn ruim 300.000 medewerkers vertegenwoordigd. TEKST Gerben Holwerda FOTO Christiaan Krouwels Het begon in de Train to Paris waarin een gevarieerd gezelschap van bedrijven, start-ups, maatschappelijke organisaties en overheden de Nederlandse onderhandelingsdelegatie vergezelde naar de VN-klimaattop in Parijs. ‘Vijftien bedrijven hebben op die dag een duurzame mobiliteitsbelofte gedaan’, vertelt Peter Soonius van Natuur & Milieu. ‘De basis van wat nu de coalitie Anders Reizen is’, verduidelijkt Hugo Houppermans van de NS. ‘Gaandeweg merkten de deelnemers, inmiddels zijn dat er veertig, dat er behoefte ontstond aan concrete invulling en aan het delen van kennis en best practices op het gebied van zakelijke mobiliteit. Daarop ontstond de coalitie Anders Reizen: een heel actief kennisnetwerk. Wanneer iemand een vraag stelt, krijgt hij of zij binnen een uur een bruikbaar antwoord. Het zijn allemaal enthousiastelingen, Best practices Leren van anderen is een belangrijke succesfactor bij het slagen van projecten. Daarom een nieuwe serie over best practices op het gebied van samenwerking, arbeid, diversiteit en de energietransitie. Deze keer: Anders Reizen. net als wij, die snappen dat er veel werk aan de winkel is om ons doel te bereiken.’ 50 procent CO2-reductie Maar wat is dat doel nu eigenlijk? Soonius: ‘De deelnemers hebben zich destijds verbonden aan de klimaatdoelen van Parijs. Die hebben we in SERmagazine → 17 Pagina 16

Pagina 18

Scoor meer met een e-commerce shop in uw clubmagazines. Velen gingen u voor en publiceerden jaarverslagen online.

SERmagazine mei 2018 Lees publicatie 22Home


You need flash player to view this online publication