5 campagnes 6 5 Bloemen houden van mensen ‘Bloemen houden van mensen’ is een van de bekendste slagzinnen uit de Nederlandse reclamegeschiedenis. De slogan figureerde sinds 1976 in campagnes van het Bloemenbureau Holland. Begin 2003 lanceerde dit bureau nog een een nieuwe themacampagne voor vrouwen tussen de 25 en de 40 jaar onder het motto ‘Bloemen houden van mensen, ook van jou!’. In 2005 verdween de slogan na dertig jaar trouwe dienst. Voortaan werd het: ‘Gek op bloemen!’ 6 Brood, daar zit wat in Het Voorlichtingsbureau Brood kwam in 1983 met de campagne ‘Brood, daar zit wat in’ . In 2015 blies brancheorganisatie het Nederlands Bakkerij Centrum de campagne nieuw leven in, omdat brood de laatste jaren een negatief imago heeft gekregen onder een deel van de consumenten. Het doel van de campagne is om ‘broodtwijfelaars’ weer broodfans te maken. SERspecial 11 Pagina 10

De rol van de SER

Interactieve digi-folder, deze artikel of onderwijs catalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal publiceren van efolders.

SERmagazine PBO-Special Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication