4 3 3 Ei love you Het Productschap Pluimvee en Eieren voerde vanaf 2011 een imagocampagne onder de titel ‘Ei love you’. Aanleiding was onderzoek waaruit bleek dat veel mensen nog dachten dat eieren niet goed waren voor de gezondheid. De campagne had drie hoofddoelstellingen: de consument ervan overtuigen dat eieren thuishoren in een gevarieerd en gezond voedingspatroon, dat je best vaker een eitje mag eten en dat het eten van eieren nauwelijks invloed heeft op het cholesterolgehalte. De campagne werd onder andere via radiospotjes en sociale media onder de aandacht van de consument gebracht. Het productschap slaagde in zijn opzet: eind 2013 maakte marktonderzoek duidelijk het imago van eieren sinds de start van de campagne aanzienlijk positiever was geworden. 10 SEPTEMBER 2015 4 Kaas uit het vuistje In de collectieve reclame voor kaas werden naast de klassieke kaas op de boterham ook andere vormen van kaasgebruik aangeprezen. Zoals ‘kaas uit het vuistje’ , een term die in 1963 werd bedacht door creatieve reclamemakers, in opdracht van de Nederlandse Zuivel Organisatie. De term vond snel ingang in Nederlandse spraakgebruik. Na twee jaar verklaarde 60 procent van de Nederlanders dat ze deze slogan kenden. Na de eerste buitenlandse vakanties en de introductie van de Zuid-Europese keuken was kaas over de macaroni of kaas in de soep niet gek meer. Het Zuivelbureau moedigde die nieuwe vorm van kaasgebruik aan met advertentiecampagnes, kookboekjes en kooklessen in de zuivelkeukens. Pagina 9

Pagina 11

Interactieve evakblad, deze catalogus of brochure is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar maken van digi jaarverslagen.

SERmagazine PBO-Special Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication