1 2 1 Joris Driepinter De promotie van melk was tien jaar lang in handen van Joris Driepinter. Hij figureerde vanaf 1968 in verscheidene reclamefilmpjes voor melk. Door dagelijks drie pinten melk te drinken, was Joris Driepinter tot indrukwekkende krachttoeren in staat. In 1978 verdween hij van het televisiescherm. Niet omdat zijn populariteit dalende was, maar omdat het reclameblok van zeven uur ’s avonds naar een later tijdstip ging. En op dat tijdstip ligt de doelgroep, de kinderen tussen zes en twaalf jaar, grotendeels in bed, aldus het jaarverslag van het Zuivelbureau. De Nederlandse Zuivel Organisatie liet Joris in maart 2010 terugkeren. In 2013 fungeerde hij als blikvanger in advertenties met het motto ‘Drie goede redenen om elke dag zuivel te eten of te drinken’ . SERspecial 9 2 Melk, de witte motor Vernieuwend en grootschalig was de campagne ‘Melk, de witte motor’ . Niet langer was de boodschap: ‘melk moet’, maar: ‘melk is je eigen keuze’. Die boodschap werd tussen 1983 en 1995 uitgedragen met advertenties, affiches en tv-commercials. Voor het direct contact met jongeren werd de popmuziek ingeschakeld, onder meer door samenwerking met de Dolly Dots, aankleding van discotheken, sponsoring van de meeste Nederlandse popfestivals en een Milk House Disco. Na 1995 ging de Witte Motor in aangepaste vorm verder met reclame en activiteiten voor jongeren. Beeldbepalende campagnes

Pagina 10

Voor gidsen, online sportbladen en clubmagazines zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw reclamefolders.

SERmagazine PBO-Special Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication